اهمیت مطالعه روزانه در زندگی

همه می دانند که خواندن مهم است. اما گاهی گفتن اینکه چرا خواندن مهم است... می‌تواند سخت تر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنیم!

 

خواندن کتاب فواید بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به افزایش ظرفیت فکری و روانی اشاره کرد. هر کتابی که می‌‌خوانید ‌‌‌ فرصت های زیای برای کاوش و یادگیری ایده های جدید به شما ارائه می‌دهد. وقتی مطالعه می کنید، اطلاعات و دانش به دست می آورید.

وقتی هر روز مطالعه می کنید، فعالیت ذهنی خود را تحریک می کنید. هر قسمت از بدن ما برای سالم ماندن به ورزش نیاز دارد و همین امر در مورد مغز ما نیز صدق می کند. خواندن به آن ورزش منظم می دهد و آن را سالم نگه می دارد.

مردم اغلب در ارتباط با زبان با مشکلاتی مواجه می شوند، اما خواندن می تواند به بهبودواژگان شما کمک کند. با خواندن کتاب می توانید لغات، عبارات و دستور زبان جدید یاد بگیرید. خواندن کتاب می تواند هزینه های مربیگری شما را کاهش دهد. یادگیری از طریق کتاب و خودآموزی راهی عالی برای یادگیری است.

یکی مزایای خواندن کتاب شامل قرار دادن خواننده در معرض کلمات جدید به طور مستقیم از متن خوانده شده و این فرآیند به  افزایش مهارت های  فن بیان و سخنور بودن شما کمک بسزایی می کند.

کودکانی که در سنین پایین به طور منظم کتاب می‌خوانند، در درازمدت واژگان زیادتری برای تعامل و ارتباط های اجتماعی دارند. وقتی کودک از واژگان بهره می برد، با گذراندن تست های مختلف، در نهایت پذیرش در دانشگاه و داشتن فرصت های شغلی وسیع، بر موفقیت تحصیلی و آینده شغلی خود تأثیر می گذارد.  داشتن فن بیان  بالا یکی از مهارت های تاثیر گذار در داشتن شغل با جایگاه اجتماعی بالا  است.

گسترش واژگان نتیجه انکارناپذیرخواندن است. هر چه بیشتر بخوانید، بیشتر خود را در معرض کلمات جدیدی قرار می دهید که در طولانی مدت برای ارتباط های اجتماعی شما تاثیرگذار خواهد بود.و نحوه سخن گفتن شما به نوعی برند شخصیتی شماخواهدشد. این احتمالاً یکی از مرتبط‌ترین نکات مثبت خواندن کتاب است و قطعاً باید یاد بگیرید که از آن نهایت استفاده را ببرید.

وقتی عادت به خواندن را در خود ایجاد کنید، دایره لغات خود را تقویت می کنید. خواندن هر نوع کتابی می تواند دایره لغات شما را تا حد قابل توجهی بهبود بخشد.

داشتن دایره لغات بالا در زبان به بسیاری از افراد در زندگی حرفه ای و تحصیلی کمک می‌کند. علاوه بر این، با دانش واژگان بهتر، هنگام نشستن در گروهی با مخاطبان آگاه، اعتماد بنفس شما افزایش می‌یابد.

داشتن تحلیل خوب و دایره لغات با کیفیت به شما در ساخت جملات ساده و پیچیده مناسب برای موقعیت های مختلف مانند مصاحبه و مکالمه ساده در رتبه بالاتری قرار می دهد.

با  داشتن دایره لغات با کیفیت صحبت در مورد احساسات و عواطف خود یا گفت و گوهای ساده کاری بی دردسر خواهد شد.

اگر هنوز نمی‌دانید که خواندن منظم چه فواید دیگری دارد، این را در نظر بگیرید! یکی از شگفت انگیزترین فواید مطالعه روزانه این است که می تواند مهارت های تحلیلی شما را بهبود بخشد.

به طور ناخودآگاه مغز آموزش داده می شود تا هوشمندانه تر فکر کند و مهارت های تحلیلی قوی را توسعه دهد. شما می توانید انتظار داشته باشید که از این موضوع در زندگی شخصی و حرفه ای خود سود ببرید.

وقتی افکار و احساسات شخصیت را می‌خوانید، مشخص می‌شود که بخشی از داستان او و یاد می‌گیرید که مانند شخص دیگری با دیدگاهی کاملاً متفاوت از زندگی شما زندگی کنید، چگونه است.

واکنش‌هایی که به رویدادهای خاص در یک داستان دارید، عمدتاً با واکنش‌های شخصیت متفاوت است. این برای خواننده عالی است زیرا به آنها اجازه می دهد احساسات شخص مقابل را تجربه کنند و اگر در یک موقعیت مشابه قرار گیرد قدرت تحلیل خواننده بالاست درنتیجه بهتر موقعیت سنجی می‌کند و تصمیم می‌گیرد.

خواندن کتاب به رشد همدلی کمک می‌کند، زیرا مغز شما مستقیماً احساس می‌کند که جای دیگران است. وقتی بتوانید دانش به دست آمده را در زندگی واقعی به کار ببرید، یک ابرقدرت جدید به دست خواهید آورد.

خواندن کتاب می تواند شما را در معرض راه های جدیدی برای درک جهان و مدیریت موقعیت های مختلف قرار دهد. این می تواند به شما کمک کند سرگرمی های خود را کشف کنید و چیزهایی را کشف کنید که در نهایت می توانند به شغل شما تبدیل شوند. خواندن همچنین به شما کمک می کند تا خود را بهتر درک کنید و ذهن شما را برای پذیرش تغییرات در زندگی باز می کند. وقتی مطالعه می کنید، شروع به دیدن چیزها از منظر دیگری می کنید. این باعث می شود جهان و خود را در نوری جدید درک کنید. خواندن می تواند با ارائه دانش و مهارت های مورد نیاز برای موفقیت به شما کمک کند در آینده به موفقیت برسید.

 

خواندن به شما کمک می کند تا زندگی را از دیدگاه های مختلف بررسی کنید. هنگامی که کتاب می خوانید، افکار، تصاویر و نظرات جدید و خلاقانه ای را در ذهن خود می‌سازید. این باعث می‌شودخلاقانه فکر کنید، خیال پردازی کنید و از تخیل خود استفاده کنید. مهارت های تحلیلی شما را توسعه می‌دهد.

گذراندن زمان بستگی به انتخاب شما دارد اینکه فیلم ببنید، استراحت کنید، بی هدف در خیابان‌ها چرخ بزنید یا اینکه خواندن یک درموضوعات مختلف را انتخاب کنید که بر همه جنبه های زندگی شما تاثیر‌گذارخواهد بود، بنظر می‌رسد خواندن یک کتاب مهارتی اساسی است که فواید بی‌شماری دارد.

حال انتخاب با شماست خواندن یا نخواندن؟

مهری صفری اسکویی

 


کتاب و کودک
از زندگی عبور نکن، در طول زندگی رشد کن